Slim Gezond
Image default
Zintuigen

hernieuwbare energiebronnen

Hyundai gaat zich nadrukkelijk toeleggen op de ontwikkeling van Vehicle-to-Everything (V2X), een technologische innovatie die hernieuwbare energie en batterij-elektrische voertuigen (BEV) verder integreert in de samenleving.

Aangezien V2G-technologie niet alleen de eigenaren van BEV’s ten goede komt maar gehele samenlevingen die een energiesysteem delen, draagt Hyundai bij aan schone en duurzame mobiliteit voor iedereen. Dit garandeert een gezonde toekomst voor toekomstige generaties en dat is helemaal in lijn met Hyundai’s visie Progress for Humanity.

Om V2G te kunnen ondersteunen moet een BEV zijn uitgerust met de juiste hardware, waaronder een bidirectionele lader die elektriciteit van en naar het batterijpakket laat stromen. Ook dient een BEV te beschikken over de juiste software. Aangezien slechts een bepaald percentage van de batterijcapaciteit van een BEV wordt gebruikt om te rijden, kan de resterende opgeslagen energie worden teruggeleverd aan het elektriciteitsnet.

Hoe meer landen gebruikmaken van hernieuwbare energiebronnen, hoe meer V2G-technologie de impact van klimaatverandering helpt verminderen. Door te vertrouwen op de energie – opgewekt uit zonne- of windenergie – die is opgeslagen in de batterijpakketten van BEV’s, zijn we minder afhankelijk van energiecentrales die voor meer vervuiling en hogere energieprijzen tijdens piekuren zorgen.

Ioniq 5

De volledig elektrische IONIQ 5 is adembenemend mooi en verbazingwekkend geavanceerd. De IONIQ 5 is een zogenoemde batterij-elektrische auto of kortweg BEV. Volledig elektrische voertuigen zoals de IONIQ 5 gebruiken geen fossiele brandstoffen.

De iOniq 5 heeft dan  niets te maken met de Hyundai iOniq Electric die er al was. De iOniq 5 is een flinke middenklasser die op het nieuwe platform staat. De IONIQ 5 is geïnspireerd op het futuristische ontwerp van de Concept 45 EV. Zijn opvallende lijnenspel is een eerbetoon aan Hyundai’s designerfgoed. Rond de introductie groeide het aantal Hyundai Ioniq 5 private lease initiatieven snel.

I10

De Hyundai i10 heeft alles in huis om de perfecte stadsauto te zijn. Met de zuinige 1.0 motor verbruikt deze auto weinig brandstof. Hiernaast is hij klein en compact. Toch biedt hij voldoende ruimte voor 4 volwassenen.

Hyundai richt zich met de nieuwe i10 op autorijders die op zoek zijn naar een betaalbare auto met een brandstofmotor. Hyundai bracht de i10 in 2007 op de markt als opvolger van de Hyundai Atos. In 2020 kwam een volledig vernieuwd model op de markt. Het interieur van de nieuwe Hyundai i10 oogt fris en stijlvol. 

De i10 wordt gebouwd in de Hyundai Assan Otomotiv Sanayi fabriek in Izmit, Turkije. Hyundai i10 Private Lease is de voordeligste manier om in een nieuwe Hyundai te rijden.

I20

De eerste Hyundai i20 werd in 2008 gepresenteerd. Hij zit in het Hyundai aanbod precies tussen de Hyundai i10 en i30 in. In 2020 is de i20 vernieuwd. Hij heeft nu een bredere grille met aansluitend de scherp gelijnde koplampen. De i20 is heeft een eigentijds design en van binnen is hij opvallend ruim door de toegenomen breedte en wielbasis. Hiernaast is hij uitgerust met de modernste multimedia en veiligheidssystemen.

Via Hyundai i20 Private Lease is het mogelijk om zorgeloos een moderne auto te rijden die zowel in de stad als op de snelweg goed uit de voeten kan.

KONA

Mercedes krijgt in het elektrische SUV Crossover segment te maken met concurentie van de Hyundai Kona.

De Hyundai Kona is een moderne 5-deurs compacte SUV. Een praktische auto met een stoer uiterlijk die leverbaar is als hybride, elektrisch of met een benzinemotor. Het model combineert de stoere uitstraling van een SUV met de rijkwaliteiten en ruimte van een sportieve sedan. Het interieur is comfortabel en er zijn hoogwaardige materialen gebruikt.

De elektrische versie van de Kona is sinds 2018 verkrijgbaar. Hij combineert een indrukwekkend rijbereik met een populair SUV-design. De KONA Electric met het 64 kWh-batterijpakket heeft een actieradius tot 484 kilometer. Hyundai Kona Private Lease is een van de voordeligste manieren om in een nieuwe Kona te rijden.

Smart Mobility

De naam Hyundai is ontleend aan het Koreaanse woord voor “modern”. Het logo bevat een schuine H. Deze staat niet alleen voor de beginletter van het woord Hyundai, maar symboliseert ook twee mensen die elkaar de hand schudden.

In 1967 start Chung Ju-Yung samen met zijn jongere broer met het produceren van auto’s. Hiervoor wordt een overeenkomst gesloten met het Amerikaanse Ford. In licentie worden Ford-modellen gebouwd voor de Koreaanse markt. De op de Ford Cortina’s en Ford Granada’s gebaseerde auto’s worden onder haar eigen naam verkocht in Korea.

In 1975 begint Hyundai met het produceren van haar eigen Pony. Deze auto wordt gezien als de eerste echte Koreaanse auto. Een groot deel van de technologie was ontleend aan de Mitsubishi Lancer. De Pony werd ontworpen door het ontwerpbureau ItalDesign van Giorgio Giugiaro. De compacte en goedkope Pony wordt een verkoopsucces. Hij wordt ook geëxporteerd. Via Nederland en België bouwt Hyundai haar positie uit in Europa.

Private Lease

Hyundai modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Hyundai Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.

 

Gerelateerde artikelen

Sinds 1919 prominent aanwezig op de mobiliteitsmarkt